Van Noosa naar Brisbane, weer terug naar Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu Van Noosa naar Brisbane, weer terug naar Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

Van Noosa naar Brisbane, weer terug naar Gladstone

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Oktober 2013 | Australië, Gladstone

Vandaag is het 23 oktober. Alweer een tijdje geleden met mijn vorige verhaal. In de tussentijd is alweer heel veel gebeurd.
In Noosa hebben we ook weer een paar hele fijne dagen gehad. Noosa is een heerlijke plaats met een leuk centru, en een mooi strand. Het is er wel vrij duur, maar dat wisten we van te voren. We hadden een perfecte staanplaats met onze camper, namelijk recht voor de zee. Supdr mooi dus. Veel hebben we niet gedaan hier in Noosa. Beetje aan het strand gelegen, uit eten geweest gewinkeld en wat uitgerust. Het waaide hier wel ontzettend hard. Je waaide je tent uit. De laatste nacht hebben we dan ook met zijn 3 in de camper geslapen. Vervolgens zijn we door gereden naar Brisbane. Ondertussen nog een stop gemaakt bij de waterworld om de zeeleeuwen te spotten. Leuk om even gezien te hebben. Daarna door naar Brisbane. Hier kwamen we rond 4 uur aan. Jeetje wat is dat een grote stad zeg, het begon net wat te schemeren. Opzoek naar een hostel want rijden in zon grote stad in het donker is geen pretje met die racemonsters daar. We konden geen hostel meer vinden dus met alle gekheid op een stokje zeiden we tegen elkaar zullen we in een hotel gaan slapen? Zo gezegd zo gedaan, eens kijken in de lonely planet. Uiteindelijk besloten we om het holiday inn te bellen. Dit omdat dit vaak nog enigzins betaalbaar is. En ja hoor ze hadden nog plek. Ik besprak de prijs met Iris en Erwin en die vonden het goed. Wij op naar het holiday inn (nu Traders hotel, 4 sterren). Ze moesten Erg lachen om onze camper. Ik voelde me ontzettend voorschut staan. Wij in onze backpackers outfit zon bus bij en dan aankomen bij den 4 sterren botel. Gelukkig was de lift om de hoek bij binnenkomst zodat we meteen met onze backpack de lift in konden zonder dat ze ons zouden zien.
Eenmaal in de kamer gekomen waren we helemaal happy. 12 hoog in Brisbane in een 4 sterren hotel! Na even bijgekomen te zijn hebbem we lekker gegeten in het hotel. Daarna snel naar boven weer om van ons heerlijke bed te genieten zolang het kan!
De volgende dag moesten we de bus inleveren. Telefonisch hebben ze ons een adres doorgegeven. Wij hiernaartoe, konden we de dropoff office niet vinden. Bellen we het verhuurbedrijf komen we er naar lang praten met ze uit dat we heeeelemaal verkeerd zijn (1 uur onderweg geweest). Bleek het maar 10 min van ons adres in brisbane te zijn grrrr. Wij weer belemaal terug en alsnog de camper op het juiste adres af kunnen leveren. Met een taxi zijn we terug naar het Traders hotel gereden waar we smorgens onze backpacks hebben laten staan, daarna door naar het er hostel gereden. Het was niet echt een top hostel maarja we doen het ermee. Eenmaal in onze dorm troffen we een zwijnenstal (welja kan er ook nog wel bij die dag) er lagen 4 jongens dus heel gek was het niet;) iris en ik waren dus de enigste meiden op de kamer. Eenmaal alles laten bezinken hebben we onze bedden opgemaakt en het hostel wat verkent. De overige dagen in Brisbane hebben we gevuld met werk zoeken en Op sollicitaties gaan. Ik ben op gesprek geweest voor au pair, een functie voor sales en marketing en op straat verkopen voor goede doelen. Alle 3 was het niets. Tot we op een gegeven moment gebeld werden door de job club met de mededeling dat ze misschien werk voor ons hebben en of we even langs wilde komen. Maar natuurlijk gingen wij even luisteren en om 5 uur die middag hadden we een baan!!!! Alle 3 in hetzelfde motel hoe leuk is dat. Erwin als kokkie en iris en ik in de bar en bistro. Het hotel (Rocky Glenn) is gelegen in Gladstone, iets boven Brisbane. Het is een industriestad en dus weinig tot niets te beleven. Het mooie is dat toen we hier met onze camper doorheen reden we heel hard riepem hier komen we nooit terug.!!! Now we are stuck here for 4 months haha. Dezelfde dag dat we de baan kregen hebben we onze vlucht naar Gladstone geboekt het was toen woensdag en vrijdag vertrokken we al naar Gladstone.
Brisbane is verder wel een hele leuke stad dus wat dat betreft is het jammer dat we er weg moesten. Vrijdag 18 oktober toen we vertrokken werden we door reth de manager van het vliegveld gehaald. We hebben even een snelle rondleiding gehad bij Rocky Glenn, het motel/bar waar we komen te werken.
Dat was wel even schrikken, er zaten alleen maar mannen, truckers vooral!!!! En alle mannelijke ogen keken iris en mij aan. Mijn hemel. Oke dit word dus onze nieuwe werkplek!! Vervolgens werden we bij ons hostel afgezet waar we nu alweer 4 dagen verblijven. Het is wel een fijne Plek om te wonen. Het is eigenlijk gewoon een huis met verschillende kamers beschikbaar. Er is een nette keuken, douche, wc, je kunt ook tv kijken. Alles is er dus dat is fijn. Het voelt wel echt als thuiskomen. Het enige nadeel is dat er geen wifi is. We lopen dus heel wat af naar de bibliotheek hier of de Mac Donalds. Verder vermaken we ons prima in onze vrije tijd ondanks dat er niets te doen is. ( daarom maar "wie is het en rummikub" gekocht).

Gisteren heb ik mijn eerste werkdag gehad. Het was heel leuk maar ook wel hard werken en even wennen om achter een bar te staan en savonds in de bistro. Vandaag om 4 uur mag ik tot aan sluit weer in de bar aan de gang! Wel even wennen al die soorten bieren en dan met dat Australische accent van de mensen hier. Maar no worries!

Hopelijk word ik niet nog eens aangevallen door de Mackpie ( dat is een vogel die mensen aanvalt, god mag weten waarom) ik dacht dat het wel meeviel maar iris en erwin en ik zijn alle 3 al meerdere keren aangevlogen. Doodeng. Vandaar dat je onder andere ook een fietshelm op moet met tierips? Om ze af te schrikken.

De komende tijd zal er niet heel veel spannends gaan gebeuren aangezien we heel hard aan de bak moeten dus verhalen volgen later weer!!!;)

Cheers!!

• 23 Oktober 2013 - 18:51

Yvonne:

Nog niet echt heimwee zo te lezen......
    Goed bezig!! Succes met je baan en maak er iets moois van :))

• 10 Maart 2014 - 20:15

Hans:

Magpies vallen aan als ze vinden dat hun nest wordt bedreigd.
    Leuke verhalen, ben nu op de helft :-)