Wicked - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu Wicked - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

Wicked

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Oktober 2013 | Australië, Noosa Heads

Maandag 23 september zijn wij vanuit ons hostel Calypso in Cairns vertrokken richting Airlie beach. We hebben voor 14 dagen de camper met 4en gehuurd, van te voren hebben we al eens wat busjes gezien bij het verhuurbedrijf waar we langs liepen tijdens het boodschappen doen. Iedere keer zeiden we tegen elkaar als we zoiets maar niet krijgen. Uiteindelijk was het zo ver. Erwin en petra gingen het busje ophalen terwijl Iris en ik 7n het hostel nog wat laatste dingetjes regelde voor we off the road gingen. En ja hoor daar was ZON busje. Garfield erop en schunnige tekst haha. Zie voor fotos facebook. We lachten ons kapot. Spullen ingeladen en daar gingen we dan. Vicky een meisje die we hebben leren kennen tijdens de groepsreis had ook een paar nachten in calypso geslapen en zou dezelfde kant omlaag gaan als ons dus die is met ons meegereden en hebben we afgezet bij haar hostel in Mission beach.  Toen moesten wij opzoek naar een campingplaats.  Niets gepland ( zoals dat gaat hier) de avond begon al te vallen en reden midden in de middle of nowhere. Ik kneep hem dus wel een beetje. Savonds word het nl afgeraden om te rijden ivm het overstekend wild. Ondertussen kwamen we een bord tegen met pas op voor kaswaris (als je het zo schrijft) dat zijn gevaarlijke vogels hier. Nog geen 5 meter dat we het bord zagen stak er eentje over. Super vet om te zien. Ondertussen waren we ook al wat doodgereden kangaroes tegen gekomen, dat is iets minder prettig om te zien, er is vaak weinig meer van ze over. Na een tijdje rond gereden te hebben vonden we een camping om onze eerste nacht te verblijven. De tent werd uitgeklapt, spullen gereed gemaakt en klaar om wat te eten. Daar zaten we dan op ons vissersstoeltje, zie je het voor je. Ik op een visserstoeltje, op een camping, met mijn gekookte noodles uit een pakje, lek gestoken worden door muggen. Maar ik zet door. Dit is tenslotte het leven van een backpacker. En het heeft eigenlijk ook wel wat. Savonds vervelen we ons wel. Er is niets te doen, geen licht bij de caravan dus optijd naar bed. 2 boven in de tent 2 in de auto, hopende dat ik snachts niet naar de wc hoef gezien het pikdonkere park. ( je weet nooit wat voor aboriginal er uit de bossen komt gesprongen haha).De volgende dag zijn we alweer vroeg wakker. Niemand heeft echt goed geslapen. Het slapen is niet echt ideaal in deze camper maar ook dat hoort erbij. Met goede zin maken we alles klaar om weer door te trekken.Om de beurt rijden we stukken. We rijden het binnenland in om ook daar van alles tegen te komen. Zo rijden we naar een hele mooie waterval waar we ook lekker even een duik nemen want het is super warm hier terwijl het pas lente is. Onderweg die dag komen we nog een korte route naar beneden tegen welke ons een schitterend uitzicht over de bergen/regenwoud beloofd. Het stond aangegeven alszijnde 2 km dus wij dachten doen we even. Uiteindelijk waren we blij dat we er waren want het was behoorlijk pittig met die warmte. Maar het was het waard. Wat een Mooi uitzicht!! Even wat fotootjes schieten en weer op naar boven. We lopen hier wat af maar het is voor een goed doel. Ook zijn we nog langs een wijnmakerij geweest. Helaas konden we niet zien hoe de wijn gemaakt werd maar hebben we wel een lekkere fles meegenomen om deze savonds gezellig op te drinken.De avond begon weer te vallen. Opzoek naar weer een nieuwe slaapplek. Dit keer kwamen we terecht bij een hele mooie camping recht aan zee. Hier weer de tent uitgeklapt en alles gereed gemaakt. Lekker gedouched en het eten klaar gemaakt. 3x raden wat, juist...noodles en brood haha. No worries, we will survive. Ze hadden ons verteld dat hier weleens krokodillen konden lopen en slangen ed. Erg prettig zat ik dit keer dus niet op mijn visserstoeltje.De omgeving daarentegen was schitterend. Het was zo donker buiten dat we een echte sterrenhemel boven ons hadden. Verder was ook hier niets te doen, na wat gekletst te hebben maar weer optijd naar bed. Slapen deed ik gelukkig wel steeds redelijk. De dagen zijn nl best vermoeiend steeds, we zien veel, lopen veel en autorijden is ook best even wennen. Deze routine houden we nu al 7  dagen vol. Elke dag wat boodschapjes doen, koken, tent opzetten, spelletje spelen. Ondertussen dat we verder rijden zien we weer veel. Wanneer we iets tegenkomen stoppen we. Per dag kijken we alleen een beetje waar we heen willen en wat er ongeveer te doen en te zien is. Maar vaak kom je onverwacht ook nog andere dingen tegen. Nu (29 september) 3 nachten geleden zijn we aangekomen in Townsville. Dit is een iets grotere plek, met een heel mooi strand. In the Lonely Planet hebben we een camping gevonden. Toen we hier aankwamen zijn we gezellig uit eten geweest. We wilden dit keer nl een keer iets doen savonds. Wij als backpackers zochten dus een leuk restaurant. Uiteindelijk is het iets decadenter uitgevallen als verwacht. Super grappig. We hadden onze netste kleren aangetrokken en hebben heerlijk gegeten. ( zie voor fotos facebook) hier hebben we gezellig heel de avond gezeten. Na de nodige drankjes heb ik die nacht dus goed geslapen;). Verder hebben we in Townsville een dagje strand gehad om even lekker uit te rusten en vooral niet te vergeten een fantastische tour naar magnatic island. Om half 3 werden we op het eiland verwacht waar we door onze gids Mal (Malcolm) met een 4x4 werden opgehaald. Super vet want wij waren de enigste 4. Mal is een local die ons alles heeft vefteld over het eiland. We hebben koalas met hun jong in het echt gezien. Super schattig!! Hij heeft ons plekken op het eiland laten zien, vlinders, medicijnen die uit de natuur komen etc. Tegen zonsondergang nam hij ons mee naar de westkant, super mooi strand waar we zonsondergang kregen te zien. Wat was dat gaaaaaafff!!. Hier kregen we een cocktail en van die verlichte bandjes voor oms ons pols. Mal was een ontzettende gekke local dus we hebben ons echt rot gelachen die dag. Als we uit de jeep zouden vallen zou die ons kunnenVinden zei hij haha. Aangezien we in the middle of nowhere waren ondertussen en het pikken donker was. Ineens stopte hij en liet hij ons vuurvliegjes zien. Super cool! Nog even latef liet hij ons salty fingers proeven. Een soort takje uit de natuur wat je kunt eten. Wij proeven en inderdaad het was best lekker, lekker zout!! Zo kom je nog eens wat te weten van een eiland! Na een super dag met Mal op Magnatic Island bracht hij ons terug naar de haven zodat we op de boot richting Townsville weer konden. Super mooie dag gehad! Thanks Mal. Daarna nog even hamburgertje gegeten bij de mac en op naar de camping. (Die noodles komen me nl nu al me neus uit haha) we hebben ook al paar keer witte bonen in tomatensaus op pap alleen zonder rookworst nu;). Goed backpackersvoeier ook haha. Vandaag 29 september, op naar Airlie beach waar in de omgeving nog genoeg te doen en te zien is voor we onze auto moeten inleveren. Hier stappen we uiteindelijk ook op de boot naar de Whitesuhdays. In de ochtend hebben we in townsville nog even geshopt. (Ik heb me dit keer ingehouden aangezien het hier overal uitverkoop is en ze hier zulke leuke dingen hebben grrr haha). We zijn in Airlie beach. Morgen reizen we weer verder. Hier in airlie beach hebben we niet veel gedaan. Beetje strand, winkeltjes kijken maar het beste waren de whitsundays vandaag. Wat was dat mooi daar!! Hagelwitte zandstranden en helder blauwe zee. Echt zoals het op de ansichtkaarten is! De boot waarmee we gingen was wel oke.niet zo top als laatst met de Tusa maar dat mocht de pret niet drukken. Hierop de whitsundays hebben we gezwommen en gesnorkeld. Het snorkelen blijf ik eng vinden. Al die beesten om je heen en ja hoor weer super mooie vissen en koraal gezien. Vandaag heb ik ook de schrik van mijn leven gehad.nde schipper gaf aan toen ik terug naar de boot zwom om eruit te gaan dat er grote vissen bij de boot zwommen. ik dacht ja het zal wel want hij was heel de tijd al grappen aan het maken (vooral hele flauwe). Eenmaal aangekomen bij de boot zwommen daar inderdaad die vissen. Ik werd helemaal gek. Ging gillen van angst en sprong bijna de boot in! De schipper gooide expres brood richting onze kant en dus ook naar mij zodat de vissen dichtbij kwamen. Mijn hemel wat was ik bang.!! Nu kan ik er om lachen maar op dat moment dacht ik ik dat ik een hartverzakking kreeg.

Ondertussen zijn we in Noossa. Nu nog met 3 personen. Petra is haar eigen weg gegaan. Hiervoor stonden wemop een camping in Rainbow Beach. Lekker dagje strand gehad en vanmorge nog na 2 nachten door gereden naar hier, noossa. Hier hebben we een prachtige standplaatx aan zee. Dichterbij en een beter uitzicht met de zee kun je je niet wensen. Hier ben zullen we 2 nachtjes verblijven . Om vervolgens in Brisbane te eindigen en hopelijk hier werk te vinden. Wat we in Noossa gaan doen weten we nog niet maar vervelen zullen we ons niet want er is genoeg te doen. Vanavond in ieder geval wijntjes drinken en barbequen!!

Ik weet niet hoe het weer met internet zal gaan maar ik ben op mijn ozzie nummer 0424047864 altijd te bereiken en jullie kunnen me ook post sturen. Mijn postnummer is dan  c/-australian backpackers 2/220 williamstreet  woolloomooloo NSW 2011.
Hopelijk vinden jullie mijn verhaal weer vermakelijk en till the next time.

X daan

  • 08 Oktober 2013 - 08:13

    Mams:

    Hi liefie, het is weer een super verhasl. Ik heb ervan genoten. Zo te lezen gaat het jullie erg goed. Blijf genieten. Dikke ks van ons

  • 08 Oktober 2013 - 13:34

    Annemie:

    Wat een mooi verhaal. Volgens mij wil je niet meer terug naar het saaie Nederland. Maar dat zal de familie niet leuk vinden. Genieten dat is wat je daar moet blijven doen. Dikke kus Wil en Annemie

  • 08 Oktober 2013 - 13:44

    Sabine:

    Hi Daan! We hebben wel even gesproken via Skype maar toch ook even een berichtje op je waarbenjij.nu :)
    Zo te lezen hebben jullie al een heleboel leuke dingen gedaan en ben je zometeen nergens meer bang voor (op grote vissen na dan misschien ;))
    Geniet ervan en we spreken elkaar snel weer! liefs xx

  • 17 Oktober 2013 - 23:37

    Carola:

    Tjee Daan wat een verhalen allemaal! En nu aan het werk heb ik begrepen. Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgend avontuur verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

laatste verslag bijna thuis

08 April 2014

nieuw zeeland van deel 2

21 Maart 2014

nieuw zeeland deel 1

09 Maart 2014

vervolg van mijn geweldige reis

21 Februari 2014

vertrek uit gladstone
Danielle

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10957

Voorgaande reizen:

13 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 September 2013 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: