Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu Gladstone - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

Gladstone

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 November 2013 | Australië, Gladstone

Vandaag, 17 november alweer. Wat gaat de tijd snel. Ondertussen zijn we alweer 4 weken aan het werk hier in Gladstone en is vandaag mijn lieve mama jarig. Waar ik dit jaar helaas niet bij kan zijn maar toch denk ik natuurlijk aan je!
Het was in het begin niet makkelijk toen we hier aankwamen.
We stapten het vliegtuig uit en zagen alleen maar industrie, mijnwerkers en weinig winkels! Rhett ( de baas ) kwam ons ophalen van de luchthaven en liet ons Rocky Glenn zien. Onze thuis basis voor de komende periode. In het begin moest ik wel even slikken. Ik dacht is dit de plek waar ik de komende tijd vast zit? Het grappige is dat we Gladstone tijdens onze roadtrip heel hard voorbij zijn gereden en we allemaal tegelijk zeiden: ' hier komen we nooit meer terug' . En kijk ons nu! De enige reden waarom we hier zitten is omdat we goed geld verdienen. Iedereen vraagt aan ons wat doen jullie hier, uhh ja werken antwoorden we dan! Waarop hun weer zeggen ja wij ook.
Gladstone is eigenlijk een stadje waar veel industrie is en veel mensen van buitenaf werken. Of de mensen die hier wonen werken op de omliggende eilanden. Het is dus alleen maar industrie wat je hier vind.
Wel is er ook een supermarkt ed maar veel hoef je je er niet van voor te stellen. Eenmaal na onze rondleiding in RG heb ik dan ook even een traantje gelaten van alle spanning en de schok van Gladstone haha. Maar samen met Iris en Erwin komen we overal doorheen.
Nu paar weken later hebben we zoals gewoonlijk onze draai gevonden.
Er werken leuke mensen bij RG en na het werk komen we lekker thuis in ons hostel en onze eigen kamer. Een nadeel is wel dat daar de keuken om 22 uur sluit en de tv om 23 uur uit moet. Ondanks dat de eigenaresse weet dat wij vaak laat thuiskomen van werk mogen we niets uit de koelkast pakken om nog even wat te eten of te drinken en of tv te kijken. Ze is erg streng dus dat is minder. De overige gasten in het hostel hebben al meerdere keren gezegd zelfs mijn moeder thuis is nog niet zo erg haha. Daarom zijn we ook verder gaan kijken naar een appartementje. En het is gelukt! 26 november verhuizen we naar ons eigen appartementje samen met Isabel uit de Dominicaanse Republiek die ook bij RG werkt. Super leuke meid!

Omdat Iris dinsdag jarig is en wij ontzettend hunkeren naar een keer een dag lekker shoppen hebben we een autootje gehuurd om dinsdag gezellig met zijn 3 naar Rockhampton gegaan. Dat is een iets grotere stad hier vlakbij waar we lekker kunnen shoppen! Waarom een auto voor een dagje shoppen zou je denken, wel zelfs met de bus of een trein kun je niet in 1 dag op en neer. Kun je je voorstellen in wat voor gat ik zit.
Verder doen we na het werk weinig. Samengevat wat we hier eigenlijk doen is slapen, eten werken, slapen eten werken haha. Hopelijk komen de pakketjes snel aan zodat we kunnen gaan yatzeeen ofso:P Ook drinke we na het werk weleens wat bij RG natuurlijk. Dat is net zo gezellig met de collegas.

Ook is het bijna kerst. Super raar want in Nederland is het altijd koud en hier word het alleen maar warmer rond die periode. Onze eerste kerst in de zomer zal dus ook erg vreemd zijn. Hopelijk kunnen we werken want dan krijg je extra betaald. Verder kopen we wat leuks voor elkaar zodat we toch een beetje kerst hebben en gaan we wat lekkers koken!

Met nieuwjaar gaan we naar Agnes Water. Dat is een super mooi strand/plaats waar we voor 3 dagen een hostel hebben geboekt en lekker op het strand nieuwjaar gaan vieren!

Wifi? Dat kennen ze hier niet. Ik moet iedere keer naar de bibliotheek of MC Donalds, ( al doet daar de wifi het werkelijk nooit). Soms dus best lastig want ik mis iedereen thuis op het moment best erg. Misschien omdat hier verder buiten werken niets te beleven is en je meer aan thuis gaat denken. Een keer fatsoenlijk kunnen appen met het thuisfront ofso is dan best fijn. Maargoed, no worries! Alles komt goed.

Mijn lieverds, Iris en Erwin zijn vandaag werken. Ik helaas niet:( de zon schijnt niet dus aan het zwembad liggen zit er niet in. ( al is de temperatuur weer flink hoog vandaag) straks ga ik bij hun eten at RG en hopelijk zijn ze vanavond beetje optijd thuis zodat we gezellig nog een filmpje kunnen kijken met zijn 3.

Ik geloof dat dit het wel weer was. Nu weten jullie weer beetje wat ik doe en waar ik ben want zoals gezegd appen of iets dergelijks gaat erg lastig hier.

Tot de volgende keer.

Liefs Daan xx

  • 17 November 2013 - 19:56

    Yvonne:

    Hier wordt het inderdaad steeds kouder, nogal een groot verschil lees ik. Dus dat is wel genieten. Heel veel succes en houd je haaks.
    Grtjs. Yvonne

  • 19 November 2013 - 13:36

    Mieke Aussems:

    Hoi Daniëlle

    Weer een stoere uitdaging ben je aangegaan. Ja dat appen en gebruik maken van wifi schijnt in vele landen lastiger te zijn als hier. Juist als het niet lukt, heb je er behoefte aan, lijkt het wel.
    Het is hier koud en guur en nat..nat..nat, dus daar hoef je geen spijt van te hebben. Leuk dat jullie een appartementje hebben gevonden, waar je iets meer jezelf kunt zijn en je eigen weg kunt gaan. is altijd gezelliger. Maak er een leuk kerstfeest van en misschien moet je ook Sinterklaas niet overslagen. lekker rijmen en surprises maken, om je niet te vervelen.
    Heel veel groetjes uit De Kets!
    Mieke

  • 21 November 2013 - 17:26

    Hilde:

    Hoi Danielle, ik heb even naar je blog moeten zoeken, maar ik heb je gevonden. Leuk om te lezen wat je zoal meemaakt. Wat is het toch een prachtig land, als ik 30 jaar jonger was deed ik hetzelfde als wat jij nu doet. Wat fijn dat je nu een baan hebt, kun je het t financieel weer wat langer uithouden. Ik blijf je vanaf nu volgen, ik zie je blogs graag verschijnen. Hartelijke groet, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gladstone

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

laatste verslag bijna thuis

08 April 2014

nieuw zeeland van deel 2

21 Maart 2014

nieuw zeeland deel 1

09 Maart 2014

vervolg van mijn geweldige reis

21 Februari 2014

vertrek uit gladstone
Danielle

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 10956

Voorgaande reizen:

13 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 September 2013 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: