Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 September 2013 | Australië, Cairns

Goedemorgen,

Het is hier nu 11.00 uur zondagochtend. Op dit moment zitten we in Cairns, hostel Calypso.
Wat hieraan vooraf is gegaan:
Vanuit ons bunkhouse in Manly zijn we op maandag naar ons motel Oceanside in Manly gegaan. Dit was 100 m verder (gelukkig aangezien onze backpack niet te dragen was). Het was een prima motel waar ik samen met Iris en Petra een hele kamer voor onszelf hadden. Omdat er nog plek over was is Erwin ook hier weer bij ons op de kamer gekomen. We hadden een complete woonkamer met keuken, douche en toilet. Super chill dus en nogsteeds geen kakkerlak gezien aangezien iedereen hier over klaagde.
Hier hebben we deze week een beetje op het strand gelegen, rondgelopen in de stad, boodschappen gedaan en savonds beetje gechilled. Zaterdags hadden we Defqon Australia.
Normaal is het niet mijn muziek maar vond dat ik het toch een keer meegemaakt moest hebben.
Zaterdagochtend werden we om 10 uur met de bus naar Defqon gebracht. Dit was voor ons Nederlandse ' gratis' . Ik geloof dat zowat alle Nederlanders uit Australie hier te vinden waren.
In het begin vond ik het maar rot herrie haha maar naarmate de dag vorderde en vooral savonds toen het donker werd was het echt super gaaf! Super mooi podium met allerlei lichten ed maakte het helemaal top.
We konden ook weer met de bus mee terug maar om 22 uur had iedereen het wel gehad en zijn Erwin ik Iris Petra en Sophie met het openbaar vervoer naar huis gegaan. (sophie is een vriendinnetje van Erwin die hier Au Pair is).
Zondagochtend zijn Iris Petra ik en Erwin met ons backpack richting Sydney gegaan. Het was super slecht weer. Regen, wind en wij moesten daar doorheen. Erwin heeft zich vooral rot gelachen met ons als klaagende vrouwen. (soms is het best afzien voor hem met ons:P).
Uiteindelijk heel Georgestreet uitgelopen en gearriveerd bij ons hostel. (Georgestreet is een heeeeeeeeeeeeeeele lange straat in Sydney, met heel veel dure winkels, Prada, LV, Burberry etc, heb me dus erg lekker kunnen maken ondertussen haha).
Het hostel zag er prima uit. De stad Sydney heeft alleen ontzettend veel Aziaten, vind het jammer van de stad want het is net of je in een Aziatische stad loopt ipv in Sydney.
In dit hostel lagen we met 10 personen op de kamer. Voornamelijk aziatische mannen en een zwerver welke we diezelfde dag nog op straat hebben zien liggen. Vond het niet erg prettig om daar te moeten overnachten en was dus blij dat we weer weg konden. Hier hebben we van zondag tm dinsdag gezeten.
In Sydney hebben we een beetje door de stad gelopen, uit eten geweest en vooral niet te vergeten naar de O bar geweest. Dit is een ontzettend hoge toren waar je uitzicht hebt over heel Sydney. We waren er tegen zonsondergang dus dat was super vet. Je betaald er wel 23 dollar inclusief fee voor een cocktail maar zolang je daar niet teveel over nadenken is het zeker de moeite waard.
Je moet hiervoor wel netjes gekleed zijn en dus niet als een backpacker binnenkomen haha. Dit is ons aardig gelukt met de spulletjes en gadgets die we bij hadden;)

Eindelijk dinsdag, eindelijk vliegen naar Cairns, om 10 uur zijn we naar de luchthaven gegaan omdat we zo snel mogelijk weg wilde uit het hostel. Om 15.40 uur vlogen we van Sydney naar Cairns. De vlucht ging erg snel. Eenmaal aangekomen op de luchthaven moesten we een tijdje wachten op de transfer bus naar ons hostel genaamd Woodduck.
Eenmaal aangekomen bij Woodduck schrokken wij ons dood. Wat een verschrikkelijk hostel. De ' nachtportier' was ook een backpacker welke aangaf flink stoned te zijn. Hij bracht ons naar een kamer waar ik nog niet dood gevonden wilde worden en de andere meiden ook niet.
Erwin zat in een ander hotel en als man in ons midden hebben wij hem gebelt om te vragen of we niet in zijn hostel terecht konden.
Zo goed als dat ie is stond ie 10 min later met een busje samen met iemand van zijn hostel bij Woodduck om ons op te halen.
Erwin sliep in Calypso hostel, daar aangekomen waren we helemaal happy. Super leuk schoon hostel!! Het is een soort opgezet vakantiepark met allemaal huisjes. Een open keuken en een barretje en niet te vergeten een zwembad! super leuk dus. Ook hier sliepen we weer met zijn 4 bij elkaar! Erg gezellig allemaal.
Hier in Cairns zijn we een dagje naar de lagoon gegaan omdat je hier niet in de zee kunt zwemmen en hebben we een beetje de stad verkent.
Het mooiste wat we hier gezien/gedaan hebben is de excursie naar de Great Barrier Reef. Hier zijn we gisteren geweest.
Wat was dat GAAAAAFFFF. We zijn met een luxe boot die kant op gegaan. De crew zorgt ontzettend goed voor je, het eten is super, de boot bied goede faciliteiten en het snorkelen was geweldig. Er waren ook mensen op deze boot die gingen duiken.
Het snorkelen vond ik ontzettend spannend. Wetende dat je een haai tegen kunt komen stelt je in het begin niet helemaal gerust:P. Maar ik ben hier nu dus ook ik stap het water in en wat was het mooi.
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Super mooi koraal en leuke visjes gezien. Vanaf de boot eerder die dag zag ik een haai zwemmen en Petra heeft er een ontmoet tijden het snorkelen haha. (blij dat ik hem niet gezien heb dan was ik gillend het water uit gegaan haha).
Iris was helaas vrij snel erg misselijk. Gelukkig ging het op een gegeven moment beter en heeft ze toch nog mee kunnen doen met het snorkelen. We moesten ook een wetsuit aan. Wat een hel die dingen :P Kreeg hem bijna niet aan omdat die dingen constant nat zijn maar het is gelukt:P Het was een onvergetelijke dag.

Ook zijn we opzoek gegaan naar werk. Helaas is het heel erg lastig omdat hier nu het seizoen is en alle backpackers hier zitten en iedereen dus wil werken.
Daarom hebben we besloten om maandag met een campervan met zijn 4 (petra iris erwin en ik) naar Airlie beach te rijden. Tussen het stukje Cairns en Airlie Beach willen we dingen gaan zien en doen en in Airlie beach stappen we op de boot om naar de Whitesundays en Frasier Island te gaan. We eindigen dan in Frasier Island en vanaf hier is het nog 250 km naar Brisbane waar we willen gaan werken zodat we later de gold coast af kunnen reizen. Waarom Brisbane?: dit omdat hier op het moment wel veel werk is.

Toen ik ging solliciteren hier in Cairns kwam ik bij een reisbureau waar ze mensen vroegen. De man was erg enthousiast en vroeg me mijn cv te mailen. Dit heb ik meteen gedaan maar tot op heden helaas nog geen antwoord gehad.
Ook op Gumtree zijn we flink aan het sollicteren geweest maar hier is helaas ook (nog) niets uitgekomen. Nu niet meer zo heel erg omdat we toch verder gaan reizen.
Had wel nog reactie gekregen op een vacaturen babysitten maar daar zou ik amper iets verdienen dus dit heb ik afgewezen. (ze maken best misbruik van de backpackers hier).

Vandaag is een dagje van wassen, beetje chillen, bankzaken regelen en spullen pakken om morgen gezellig te gaan K(r)amperen met zijn 4tjes richting Airlie Beach. Misschien dat er nog een meisje Vicky van onze groep een stukje meereist dus dan zijn we even met 5.

Met mij gaat het verder super goed. Begin mijn draai langzaamaan te vinden hier en kan niet wachten om on the road te gaan.
Onderling is het ook gewoon heel erg leuk dus ik zeg nooit meer naar huis haha.

De komende tijd heb ik denk ik weer niet zoveel wifi dus bereikbaar ben ik niet helemaal maar sommige van jullie hebben mijn australische nummer, facebook etc dus stuur een berichtje dat vind ik altijd leuk en dan spreek ik jullie later!!

Groetjes vanuit Cairns!!

Liefs Daan

  • 22 September 2013 - 09:51

    Mams:

    Super verhaal Daan. Als dat zo door gaat vrees ik toch echt dat je niet meer terug komt haha. Dikke kus van ons

  • 22 September 2013 - 14:28

    Yvonne:

    Leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto's op facebook te zien. Zal inderdaad best even wennen zijn geweest maar als het onderling goed klikt kun je de hele wereld aan ;)
    We wachten weer op het verslag van je volgende belevenissen en ondertussen gaan we hier in ons kikkerlandje op naar de herfst :( . Vandaag nog redelijk lekkere temperatuur maar dat zal niet zo lang meer duren. Dus op jouw foto's van het strand zijn wij stiekem best jaloers.
    Geniet ervan!! Groetjes van ons uit de kets

  • 05 Oktober 2013 - 09:24

    Cor En Gerjo Kant:

    Hoi Danielle,

    Heel leuk en fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, wij wensen je een fijne reis verder en blijven je volgen.
    Doe doei.

    Groetjes Cor Gerjo Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

laatste verslag bijna thuis

08 April 2014

nieuw zeeland van deel 2

21 Maart 2014

nieuw zeeland deel 1

09 Maart 2014

vervolg van mijn geweldige reis

21 Februari 2014

vertrek uit gladstone
Danielle

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 10953

Voorgaande reizen:

13 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 September 2013 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: