nieuw zeeland van deel 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu nieuw zeeland van deel 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

nieuw zeeland van deel 2

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het zuider eiland,


Na 1 nacht in wellington verbleven te hebben moesten we sochtends al vroeg op om op de ferry naar het zuider eiland te stappen. We moesten om 7 uur in de haven zijn en om 8 uur zou de ferry vertrekken. Ik had al gehoord dat het een erg mooie tocht  zou zijn nog dus het was best leuk om eens een keer de boot te pakken ipv alles te doen per vliegtuig of bus.

Het enigste waar ik na 6 maanden warmte maar niet aan kan wennen is de kou hier in nieuw zeeland. We treffen het wel erg met het weer want de zon schijnt iedere dag en smiddags is de temperatuur best lekker maar er staat altijd wel een voor mij koud windje haha.

Op de boot was het dus niet veel warmer. Savonds vriest het na mijn idee helemaal haha. Ingepakt in mijn huisbroekkie en een trui ga ik elke avond naar bed.

Maar ondanks de kou zijn we toch even buiten op het dek gaan staan en inderdaad wat was het mooi. De zee word omringd door prachtige bergen waar de zon mooi tussen scheen. Deze tocht nog duurde ongeveer 3 uur.


Na aangekomen te zijn op het zuidereiland stapte we weer op onze stray bus.

Nadat iedereen eenmaal weer op de bus zat ( want dat duurt iedere keer nogal lang) en een uur rijden begon de bus als een gek te schudden. Binnen notime was ik hondberoerd haha. Gelukkig hadden meer mensen daar last van inclusief shafty de buschaffeuse waarop ze besloot om terug te rijden en over te stappen op een nieuwe bus. Al dit heeft ons de hele dag gekost om in abel tasman national park te komen waar we 2 nachten zouden overnachten.

Wel jammer want die dag hadden we eigenlijk gepland om activiteiten te doen zodat we dag 2 een dagje vrij zouden hebben omdat het soms allemaal nogal hectisch is. Maar goed het was niet anders. Uiteindelijk was het dus 2100 uur voor we er waren.

Als klap op de vuurpijl werden we in een container gestopt om te slapen;). Het was ongeveer 3 x 2. Er stond alleen een bed in. Geen elektriciteit niets. En het was koud!!! Niet normaal. Uiteindelijk heb ik zoals gewoonlijk wel goed geslapen;d haha.


De volgende dag gingen we een stukje zeilen en daarna 12 km gewandeld. Terug naar the barn, onze camping.

Het was echt ontzettend mooi! De stranden zijn bijna wit en het watee is helder blauw. Schitterend.

De wandeling was ook erg mooi. Deze ging langs de kust terug.

Savonds hebben we de niet veel meer gedaan. Gegeten gedouched en snel gaan slapen want stiekem wilde ik toch wel dat het weer heel snel ochtend was omdat we er verder helemaal niets hadden. Het was koud, geen bereik, geen licht buiten en we konden nergens binnen zitten.


De dag erna, punakaki, dit was ook weer een flink eind rijden, we moesten tussendoor een boodschappenstop maken en je kon een wandeling maken vlakbij punakaki. Dit heb ik dit keer niet gedaan maar shafty had ons, degene die niet wilde wandelen aan het eind van de wandeling bij het strand afgedropt. Hier heb ik lekker van het uitzicht en de zon genoten.  Heerlijk was het.

Savonds sliepen we weer in de middle of nowhere. Samen met een paar andere sliepen we in 1 huis. Dit was wel erg gezellig. 

Met zijn allen gekookt en nog wat gekletst. Het is erg leuk om met mensen uit andere landen zo samen te reizen.

Genoeg om over te lachen en te praten.

Volgende ochtend/ vandaag rijden we naar franz jozef. Een van de grootste gletsjers van nieuw zeeland.

Hierover vertel ik jullie later meer. Ik moet zo de bus naarop.


Franz jozef, eindelijk kon erwin gaan skydiven, iets waar hij al lang naar uitkeek. De volgende dag toen we aankwamen in franz jozef werd erwin in de ochtend opgehaald om te skydiven en ik heb de was gedaan. Iets wat ook gedaan moest worden eindelijk haha.

Smiddags ging ik paardrijden. Ik en paardrijden.... ik zag die paarden en ik dacht waar ben ik aan begonnen! Ten eerste het stonk!! En ten tweede ze waren echt enorm groot voor een eerste keer whaha. Ik wilde me echter niet laten kennen want de paardenvrouw keek niet heel vriendelijk toen ik tegen una zei dat ze stonken:p, una is het engelse meisje wat we hebben leren kennen op de bus.

Eenmaal op het paard geklommen hield ik me stevig vast want van deze knol afvallen was geen optie whaha.

Toen iedereen opgezadeld was begonnen we te lopen. Dit was voor de eerste keer meer dan genoeg whaha. Was best angstig, we liepen namelijk het regenwoud in en het had nogal geregend de vorige dagen dus er was veel modder. De paarden moesten erg hun best doen om erdoorheen te komen en soms namen ze me nogal mee langs een boom dus mijn legging zag goed groen van de boomschors haha.

Op een gegeven moment vroeg de lerares of we gallop wilde doen maar ik hield het mooi bij lopen. Dat was avontuur genoeg whaha.

Toen we terug waren vroeg ze of ik mijn paard een wortel wilde geven en in de wei wilde zetten maar dat heb ik overgelaten aan una;).

Savonds hebben we lekker met zijn alle in de hot water pool gezeten.


De volgende dag waren we in wanaka, dit is een prachtige plek met een heel groot meer. Hier kun je ook skien in de winter.

We hadden hier maar 1 nacht dus na aankomst hebben we wat rondgelopen door het stadje, is erwin naar de kapper geweest en hebben we savonds proberen te koken in de keuken zoals gewoonlijk.


De next day was het eindelijk tijd om naar queenstown te gaan. Iets waar we ook efg naar uitkeken door alle verhalen erover. We hadden hier 4 nachten geboekt. Even bijkomen en genieten van de omgeving.

We zijn naar milford sound geweest. Dit is de plek van de fjorden. Het was een hele mooie route. Zo mooi dat de werkelijke fjorden een heel klein beetje tegenvielen eerlijk gezegd. Het was een enorme lange rit maar het was het waard.

Verder zijn we de skyline opgegaan en hebben we de luge gedaan. Erg lachen om met een karretje de berg af te gaan. Als jullie de fotos zien weten jullie wat ik bedoel;). Hier hebben wij dus onze middag besteed en er nog wat leuke fotos aan over gehouden.

Wat we ook niet mochten vergeten te doen is de fergburger eten. Dit is een beroemde burgertent in queenstown. Ze hebben er enorme burgers voor een goede prijs. Erwin en ik hebben samen de Big Al gedeeld. 250 gram aan vlees en een hoop verse groente erop. Erg lekker maar gelukkig dat we hem hadden gedeeld haha.


Na queenstown gingen we naar Mt. Cook. We hadden voorgenomen om niets te gaan doen qua activiteit ( en we dachten dat er ook niets te doen was). In de bus werden elke keer de activiteiten voorgelegd zodat de buschauffeur ze voor je kon inboeken. Op een gegeven moment hoorde we dat je een helicopter tour kon doen. In eerste instantie dachte  we ja ja dat doen we maar niet, maar bij nader inzien dachten we laten we eens gek doen en dus boekte we de tour.

Super spannend om in een helicopter te zitten. We gingen met 6 personen en de piloot omhoog.

Omdat het zo plotseling was had niemand ons verteld wat voor kleding of schoenen we moesten dragen en dat we ook een gletsjer stop gingen maken. Met onze slippers stonden we dus uiteindelijk bovenop een enorme gletsjer met sneeuw! De piloot moest lachen en vertelde dat we geluk hadden dat de sneeuw niet zo hoog stond want soms lag er weleens sneeuw tot aan je knieen. Het was maar 10 min. Dat we er stonden maar toch. 10 min in de sneeuw met je blote voeten is toch best koud. We hadden een amazing view! Verder vlogen we een half uurtje boven de gletsjers en bergen. Ik heb nog nooit zoiets gaafs gedaan! We hadden super helder weer dus konden alles goed zien.

Na deze gave ervaring werden we naar onze accommodatie gebracht voor de nacht. Het was een oud hotel met hostel faciliteiten.

We hadden prachtig uitzicht op de bergen dus een gratis zonsondergang was inbegrepen. De volgende dag moesten we weer vroeg op. Dit keer heel vroeg! De volgende stop was kaikoura via christchurch. Helaas hebben we Christchurch niet gezien want de buschauffeur wilde er niet stoppen want we moesten optijd in kaikoura zijn. 

Kaikoura staat bekend om zijn dolfijnen zwemmen, seals zwemmen en walvissen spotten.

Omdat we er al een paar zware nachten tussen hadden gehad gingen we hier niets doen. 

Het was niet een heel bijzondere plek. Kaikoura was een van de laatste plekken van onze rondreis.

De volgende ochtend zouden we op de ferry stappen van picton naar wellington.

Om 2 uur smiddags ging de ferry. Het was een mooie dag met veel zonneschijn. De ferrytocht is een mooie tocht met zulk weer dus hier hebben we nog even van de laatste prachtige bergen genoten die ze op het zuidereiland hebben.

Op de boot speelde ze een hele spannende film en net voordat we aankwamen zette ze de film uit omdat de boot ging aanleggen. Iedereen op de boot die de film keek hoorde je roepen ahhhh! Haha heel grappig. Gelukkig kwam ie later op tv en hebben we het einde alsnog kunnen zien. Vervolgens bleven we nog 1 nacht in wellington om vervolgens de volgende ochtend met de bus bus helemaal naar auckland te rijden. Het was een enorme lange reis. Het heeft zon ongeveer 12 uur geduurd. Ik was dus erg blij toen we er waren!


Ron pikte ons op. Het is erg fijn om weer in een normaal schoon bed te slapen en lekker te kunnen douchen (vooral na onze nachtelijke belevenissen  door andere backpackers, de details zal ik jullie besparen!).

Hier bij ron en joanna blijven we nog tof 30 april. De belevenissen hier schrijf ik weer in een nieuw verslag. Deze eerste dagen zijn we lekker aan het bijkomen en doen we niet veel.


Wel hebben we onze vlucht naar Nederland geboekt. Op 17 mei staan erwin en ik weer op nederlandse bodem!

Ik kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien!!


Maar dit is nog niet mijn laatste verslag dus tot de volgende keer!!!


Liefs van mij


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

laatste verslag bijna thuis

08 April 2014

nieuw zeeland van deel 2

21 Maart 2014

nieuw zeeland deel 1

09 Maart 2014

vervolg van mijn geweldige reis

21 Februari 2014

vertrek uit gladstone
Danielle

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 10935

Voorgaande reizen:

13 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 September 2013 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: