nieuw zeeland deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu nieuw zeeland deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Danielle Ligtenberg - WaarBenJij.nu

nieuw zeeland deel 1

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

10 maart, 1 dag naardat we zijn thuisgekomen uit fiji reizen Erwin en ik alweer af naar nieuw zeeland. Hier zal joanna (de nicht van mama) ons op komen halen.

Best spannend want voor mij was het ook al lang geleden dat ik haar heb gezien. Het was voor mij dus ook allemaal nog een beetje nieuw.

Na een vlucht van ongeveer 3 uur kwamen we aan op de luchthaven van auckland.

De beveiliging was hier niet zo streng als in australie maar ook hier moet je weer een arrival kaart invullen. Na alle checks voorbij gegaan te zijn liepen we richting de aankomsthal. Joanna zag ons al gauw lopen en gaf ons een dikke knuffel.

Ik vond het erg leuk om haar eindelijk weer eens te ontmoeten.

Het was ongeveer een half uurtje rijden naar haar huis. Eenmaal bij de oprit aangekomen wist ik niet wat ik zag. Zoveel vrijliggend land om haar mooie natuur grote huis haha. Het ligt bovenop een berg dus we konden mooi de stad zien en de zon onder zien gaan. Super mooi! Ook werden we daar meteen warm verwelkomd door haar zus diana haar man allan en het hondje molly. Bijna dezelfde soort als freek. Merkte toen toch wel dat ik een hondje om me heen mis haha.

Na volop geklets met iedereen gingen we lekker wat eten. We hadden ondertussen wel honger van heel dat reizen haha. Ondertussen waren ze allemaal erg benieuwd naar onze verhalen en plannen, gesprekstof genoeg dus. Zij hadden al geregeld dat diana en allan ons de volgende dag mee zouden nemen om de omgeving te laten zien.

Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag moesten we om 9 uur klaar staan voor de trip.

Omdat de dochter van joanna ging trouwen aankomend weekend had zij nog veel te doen dus kon ze helaas niet mee. Voordat we gingen slapen mocht ik natuurlijk ook gebruik maken van de wasmachine. Thank god want onze kleren konden wel een wasbeurt gebruiken haha. Na deze hartelijke verwelkoming zijn we lekker ons bedje ingegaan.

De volgende ochtend gingen we dus op pad. Blijkbaar wist de hele familie dat ik in het land was want bij iedereen gingen we even langs om kennis te maken haha.

Iedereen was erg hartelijk en al gauw werd het ons duidelijk hoe gastvrij iedereen hier in kiwiland is. Zo gastvrij dat ik er soms een beetje stil van werd.

Iedereen bood aan om na terugkomst van onze rondreis bij hen langs te komen voor een tripje op de eigen gekochte catamaran van 12 meter lang, of om op de jetski te komen racen etc. Alles wat je je maar kunt bedenken aan watersport faciliteiten is beschikbaar. Enorm gaaf en lief dus!!

Diana heeft ons een stukje van het noorden van auckland laten zien. Bij Goat Island hebben we gesnorkeld. Althans erwin wanf toen ik een vis aan mijn voeten voelde was ik er al gauw uit. Kan er maar niet aan wennen. Het was er wel ontzettend mooi!!

En zo hebben we eigenlijk heel de dag rondgereden, boodschap gedaan en gelunched.

Omdat joanna woensdag zou uitvliegen voor de bruiloft werden we dinsdagavond naar haar zoon paul en ana gebracht voor het diner en een overnachting. Daar vertelde ze ons dat zij woensdag nog moesten werken en donderdag zouden uitvliegen voor de bruiloft maar wij gewoon konden blijven tot we op de straybus zouden stappen voor de rondreis. Super aardig dus. Dinsdag avond zijn we met paul ana ash ( de andere zoon van joanna) en claire uit eten geweest bij de chinees, erg lekker!!

Donderdag zijn erwin en ik de stad in geweest. Het was super lekker weer. Dus daar hoorde natuurlijk ook een italiaans ijsje bij. Deze hebben we lekker op een bankje bij de haven opgegeten.

Vrijdag hebben we niets gedaan. Even bijkomen van alle drukte voor we zaterdag de bus opgaan. 

En toen was het zaterdag. Het was ontzettend slecht weer omdat er een cycloon op komst was. Het regende en waaide ontzettend hard. Om half 7 moesten we de bus al naar de stad hebben waar de straybus ons op zou wachten. 

Onze eerste overnachting werd nu raglan ipv hahei omdat het werd afgeraden daar heen te gaan vanwege de cycloon. Erg jammer maar waarschijnlijk gaan we daar later nog heen. Ook in raglan was het nog erg slecht weer. We verbleven hier 2 nachten. Het enige wat We hebben gedaan is een wandeling op het moment dat het droog was. Wij dachten we lopen wel in 1,5 uur naar het dorp. Na 3 kwartier hadden we in de gaten dat dat hem niet ging worden. Opeens stoptte er een jeep met een man en vrouw erin en die vroegen of we achterin wilde jumpen in de bak mee naar het centrum. Dus natuurlijk stapte wij in. ( en gelukkig anders hadden we nog 2 uur gelopen, met de bus op de heenreis leek het toch echt dichterbij haha). Aangezien het hitch hicken zo makkelijk ging probeerde we dit ook voor de terugreis. De eerste auto hield ik aan. Het was een duits gezinnetje en ik vroeg of we een deel meekonden. Dit was geen probleem dus ook hier jumpte we weer on the car. Erg leuk om dit zo eens te doen. Het laatste stuk hebben we weer lekker gelopen. Ondertussen was het gelukkig nogsteeds droog. Savonds hebben we wat gepooled( begin het  poolen al te leren) en daarna een potje rummikub haha.

Vandaag, 17 maart gaan we glowwormen bekijken in de waitomo caves. We zijn er bijna dus dat vertel ik later verder.



De glowworm cave was erg indrukwekkend. Eerst reden we ongeveer 25 min de valley in om vervolgens daar de donkereie grot in te gaan. Het was pikkedonker en ineens zagen we allemaal glowwormen op het plafond. Daarbij vertelde de volgende gids ook nog over het ontstaan ed en hoe het werkte wat de wormen allemaal deden.

Na een koffiepauze liepen we naar de 2de grot. In de eerste deden we een stukje met een boot maar hier in de 2de konden we gewoon op paden lopen. De gids vertelde over de limestone, stalagmieten en stalagtieten etc. Erg mooi om te zien allemaal.


Vannacht hebben we in een maori huis geslapen. We kregen allemaal een matras en denken en moesten op de grond slapen. De meeste die me kennen weten dat ik lekker schoon mijn eigen slaapzak heb gebruikt;). Het was hartstikke koud snachts maar gelukkig was ik zo moe dat ik zo sliep. Die avond hebben we een maori welkom gehad en hebben de jongens de haka (dans) geleerd en wij een andere dans (speciaal voor de vrouwen, ben de naam vergeten). Eten was deze avond ook inclusief. Omdat de maori familie ons nu ook als familie beschouwde na de inwijding ( 2 x neus tegen elkaar) moesten w zelf de afwas doen. Ook voor de mannen want die hadden de dans wedstrijd gewonnen. Maar die afwas heb ik natuurlijk aan iemand anders overgelaten;).


De volgende ochtend moesten we alweer om 7.15 weg. Vroeg opstaan dus.

Erwin en ik hadden ons ingeschreven voor een bushwalk met thermale warmwaterbronnen (oftewel hells gate, ben er nogsteeds niet achter vanwaar die naam). Hier hebben we een uurtje gelopen. En het stonk!! Niet normaal. Soort zwavellucht ofso. In ieder geval niet prettig whaha.

Ook mochten we onze voeten nog in een modderpoeltje doen.dit was wel erg warm maar wel lekker!!


Savonds sliepen we weer in een lodge ergens in de middle of no where. Het lag aan een prachtig meer dus het was weer genieten van het uitzicht.

Savonds hadden ze op traditionele wijze het diner voor ons bereid. Het vlees en de aardappelen worden op hete kolen in de grond gelegd met doeken eroverheen zodat het stoom in de doeken blijft en het voedsel kan garen. Over de doeken word vervolgens ook nog een hoop zand gegooid om de warmte zo lang mogelijk te bewaren. Dit garen duurt ongeveer 2-3 uur.

Na het eten had je de kans om naar grootvaders verhalen te luisteren. Maar door al het vroege opstaan en drukke dagen had ik het wel gehad en ben ik mijn bed ingekropen.

De volgende ochtend moesten we zoals je kunt raden....vroeg op!


De volgende dag reden we naar taupo waar sommige hebben geskydived. Dat heb ik niet gedaan dus degene die niet gingen hadden de kans om in taupo rond te lopen. Hier vind je het taupo meer. Het is mega groot, maar dan ook echt mega!

Omdat het nog heel vroeg was, was het een mooi uitzicht met de opkomende zon.


Later die dag hadden we een lange rit voor de boeg naar een werkboerderij ( waar wij natuurlijk niet gingen werken). Hier was onze overnachting voor die nacht. Het lag in een adembenemende mooie vallei. Het kostte dan ook even om er te komen maar dan heb je ook wat. Afgesloten van de buitenwereld, een hele andere wereld maar zou het nooit hebben willen missen! .


Verder heb ik gisteren (donderdag 20 maart) de trip van me leven gemaakt.

We zijn gaan alpine crossen. Ik wist niet dat wat ik gisteren heb gedaan alpine crossen was haha. Mijn hemel. Met bloed zweet en tranen en erwins hulp ben ik uiteindelijk beneden gekomen na 20 km vulkanen beklommen te hebben en door kraters gewandeld te hebben. Het was wel zeker de moeite waard! (Het is wel pas sinds vandaag dat ik dat zeg want gisteren dacht ik dat ik het nooit zou halen) het ging bijna 13 km omhoog. En dan bedoel ik echt omhoog. Soms was het ontzettend stijl. En er waren niet altijd paden dus soms moest je je eigen weg vinden tussen de grote stenen omhoog. Het is bijna niet te beschrijven hoe het daar is. Uiteindelijk helemaal bovenaan zie je 3 meren. 1 heel groot blauw en 2 kleinere helder groene. Super mooi tussen al die bruine vulkanen. Er waren er ook nog een aantal actief dus soms kwam er ook nog stoom voorbij gewaaid. Toen ik eenmaal boven was dacht ik het ergste gehad te hebben. Erger kon het niet dacht ik. Mijn benen konden niet meer.

Naar beneden was bijna net zo erg. Ik kreeg de klappen op mijn knieën en enkels nu omday het zo stijl naar beneden ging en ik me dus moest tegenhouden steeds. Uiteindelijk zijn we maar joggend naar beneden gegaan. Aan het einde kwam er eindelijk een bord. Nog 700 meter. Het waren de langste 700 meter van mijn leven haha maar ik heb het gehaald. Ondanks dat het zo zwaar was voor me is het de ervaring van mijn leven geweest. De fotos hiervan volgen dus dan weten jullie misschien wat ik bedoel een beetje en wat ik gezien heb. ( erwin heeft de fotos moeten maken want ik kon dat er niet bijhebben whaha;)).

Savonds stond in ons hotel een hottub te wachten dus daar heb ik met alle plezier gebruik van gemaakt.


Vandaag 21 maart kan ik bijna niet lopen van de ervaring van gisteren maar so be it haha. Vanmiddag komen we aan in wellington. Onze laatste stop voor 1 nacht 

Voor we met de ferry naar het zuiden gaan. Ik verwacht dat dit ook weer een waar avontuur zal worden. Hierover horen jullie later meer.


We hebben een erg leuke buschaffeuse/buschauffeur shafty haha dus in de bus is het ook gezellig.


Met het weer treffen we het wel. Overdag komt de zon door en is het ongeveer 22,23 graden. Savonds word het wel echt snel koud maja ook wel lekker voor het slapen. 


Deze week hebben we een paar leuke mensen leren kennen die morgen afhoppen dus dat word vanavond nog even een drankje doen in de stad, gezellig als afscheid en dan op naar nieuw zeeland deel 2.


Tot de volgende keer.


Kus

Verzonden vanaf Samsung-tablet


  • 21 Maart 2014 - 14:39

    Moeke:

    Speechless.... Wat een avonturen. Volgende keer wel meehelpen met de afwas juffie :-)
    Knuffels van ons

  • 22 Maart 2014 - 10:12

    Hilde:

    Leuk, leuk, leuk. Wat een heerlijk reisverslag, alsof ik er zelf bij ben (wishful thinking :-) ). Ik ben benieuwd naar de foto's en het vervolg op het zuidereiland. Geniet er samen van. Liefs Hilde

  • 22 Maart 2014 - 20:26

    Yvonne:

    Weer genoeg mooie ervaringen opgedaan!! Stiekem wel een beetje jaloers geworden, ik zou daar graag een keertje naartoe gaan, lijkt me erg mooi!!!

    Geniet lekker verder, ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Grtjs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

laatste verslag bijna thuis

08 April 2014

nieuw zeeland van deel 2

21 Maart 2014

nieuw zeeland deel 1

09 Maart 2014

vervolg van mijn geweldige reis

21 Februari 2014

vertrek uit gladstone
Danielle

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10933

Voorgaande reizen:

13 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 September 2013 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: